professional organizer

De voordelen van een professional organizer

R

Een lager stressniveau

Een rommelige omgeving verhoogt het stressniveau. Onderzoek van Princeton University (McMains & Kastner, 2011) toont aan dat visuele rommel onze hersenen overbelast, waardoor concentratie en productiviteit dalen.

R

Begeleiding in het keuzeproces

Soms is het lastig om afstand te doen van spullen. Als professional organizer begeleid ik dit proces zonder oordeel.

R

Tijdswinst

Door slimme opbergoplossingen toe te passen vindt je sneller wat je zoekt, daardoor blijft er meer tijd (en energie) over voor andere dingen in het leven.

R

Betere balans in het dagelijkse leven

Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Een gezegde wat klopt als een bus. Als jij rust, ruimte en overzicht ervaart in je huis, werkt dit door in je dagelijkse leven.

R

Duurzamere keuzes

Opruimen leidt vaak tot bewuster koopgedrag, omdat je weet wat je hebt en waar het is opgeborgen. Dit leidt tot minder impulsaankopen en dat is niet alleen goed voor de portemonnee, maar ook voor het milieu.

Klaar om ruimte te maken in je huis én je hoofd?

Wat doet een professional organizer?

De beroepsvereniging NBPO verwoordt dit als volgt: “Een professional organizer begeleidt klanten bij het maken van keuzes en het aanbrengen van structuur. Hierdoor kun jij optimaal genieten van wat voor jou belangrijk is.

Een professionele organizer biedt niet alleen praktische hulp, maar begeleidt en ondersteunt jou gedurende het hele proces; je voorkomt uitstelgedrag en je durft knopen door te hakken.

Wil jij ontdekken wat een professional organizer voor jou kan betekenen?

Wanneer schakel je een professionele organizer in?

Er zijn talloze momenten waarop je een organizer professional kunt inschakelen:

  • Na of voor een verhuizing
  • Voor of na een verbouwing
  • Life changing moments: scheiding, gezinsuitbreiding, overlijden, samenwonen of ziekte
  • Gezinnen waarbij veel ballen in de lucht ‘moeten’ worden gehouden
  • Mantelzorgers die naast hun eigen huishouden tevens mantelzorgtaken uitvoeren
  • Zij die een burn-out ervaren en weer grip willen krijgen op hun dagelijkse leven
  • Mensen met autisme of AD(H)D
  • Je komt er simpelweg niet aan toe en wilt eigenlijk vandaag nog aan de slag

Herken jij jezelf in één van deze situaties?

Mijn werkwijze als professional organizer

Mijn aanpak is persoonlijk, praktisch en volledig afgestemd op jouw situatie. We starten altijd met een intake waarin we jouw wensen en doelen bespreken. Daarna gaan we samen stap voor stap aan de slag, op een tempo dat bij jou past.

Benieuwd naar hoe ik te werk ga?

Diensten van jouw organizer professional

Ik help je met het systematisch opruimen van spullen of het organiseren van jouw taken. Maar ook hulp bij het organiseren van een verhuizing, het opruimen van een woning na een overlijden, of het ordenen van je administratie behoort tot de mogelijkheden.

Wat anderen zeggen – reviews van tevreden klanten

Klanten waarderen mijn betrokkenheid, mijn praktische aanpak en het opgeruimde gevoel na afloop:

Maartje is een professional organizer die me heel goed heeft geholpen met het samen opruimen van een overvolle garage na mijn verhuizing. Ze werkt overzichtelijk en is heel fijn in de omgang!” zegt een tevreden klant.

Professional Organizer uit Berkel-Enschot

Ben jij op zoek naar rust & overzicht?

Als organizer professional uit Berkel-Enschot help ik je graag, zodat jij kunt genieten wat voor jou belangrijk is.

Ik combineer mijn professionele kennis met mijn eigen persoonlijke ervaringen; als werkende moeder van drie jonge kinderen én mantelzorger weet ik welk verschil een opgeruimde omgeving kan zijn in je dagelijkse leven.

Opruimcoach Maartje

Veel gestelde vragen over professional organizer

Wat kost een professional organizer?

Tarieven tussen professional organizers verschillen. Volgens De Huishoudcoach vraagt een professional organizer op de particuliere markt gemiddeld ongeveer tussen de €60 en € 75 per uur (inclusief of exclusief BTW). Een overzicht van mijn tarieven vindt je hier.

Hoeveel professional organizers zijn er in Nederland?

Er is geen exact getal van het aantal professional organizers in Nederland. Op 23 mei 2025 waren er wel 263 professional organizers aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging NBPO. Zij die zijn aangesloten bij de NBPO zijn werkzaam als professional organizer en zijn in het bezit zijn van een afgeronde erkende opleiding tot professional organizer op hbo-niveau. Tevens onderstrepen zij de gedragscode van de NBPO.

Werk je alleen in de regio rondom Berkel-Enschot?

Mijn werkgebied ligt vooral in Zuid-Nederland, maar ik sluit andere regio’s zeker niet uit.  Twijfel je of ik ook bij jou kom? Neem gerust contact op. Ik geef je graag advies. 

Op zoek naar tips of inspiratie?

Contact

Lupinestraat 6

5056 SP Berkel-Enschot

Nederland

Telefoon: 06 1863 7305

E-mail: maartje@rustenoverzicht.nl

KvK: 95147349

BTW-id: NL003541751B66

 

Logo Organize Academy
Logo aangesloten bij ZZP Nederland
NBPO logo